[Archiwum] Sprzedaż likwidowanych rezerw strategicznych - narzędzi chirurgicznych
2018-02-21 07:30:14
Archiwum!
Ten dokument został przeniesiony do archiwum w dniu 07 marca 2018 11:00, jego treść może być już nieaktualnaWarunki przetarg pisemny na sprzedaż towarów z likwidowanych rezerw strategicznych
- Przedmiot przetargu:
Przedmiotem przetargu jest sprzedaż likwidowanych rezerw strategicznych - narzędzi chirurgicznych.
Wykaz towarów przeznaczonych do sprzedaży zawiera załącznik nr 1 do niniejszych warunków przetargu.
- Organizującym przetarg jest:
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 45
- Tryb postępowania
- Postępowanie prowadzone jest w drodze przetargu pisemnego.
- Agencja zastrzega sobie prawo odstąpienia od przetargu lub unieważnienia przetargu w całości lub w części albo zmiany jego warunków w każdym czasie bez podania przyczyny.
- Przetarg zostanie unieważniony, jeżeli w terminie składania ofert określonym w warunkach przetargu nie wpłynie żadna oferta lub oferty, które wpłyną do Agencji nie spełnią wymagań określonych w warunkach przetargu.
- Warunki udziału w przetargu
- W przetargu mogą uczestniczyć przedsiębiorcy, inne osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie będące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną. W przetargu nie mogą uczestniczyć osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Oferent zobowiązany jest złożyć ofertę, w terminie do dnia 07.03.2018 r. do godz. 10:00 w miejscu i formie określonej w niniejszych warunkach przetargu.
- Oferent musi zaoferować cenę jednostkową nie niższą niż cena minimalna. Minimalne ceny jednostkowe zostały określone w załączniku nr 1 do warunków przetargu. Minimalne ceny nie zawierają podatku VAT. Aktualnie obowiązująca stawka podatku VAT została określona w załączniku nr 1 warunków przetargu.
- Dopuszcza się możliwość składania ofert na dowolną ilość towaru (nie większą niż określona w załączniku nr 1 do warunków przetargu) i wybrane pozycje asortymentowe z załącznika nr 1 do warunków przetargu.
- Oferent może zaoferować w ofercie tylko jedną cenę na dany towar wymieniony w załączniku nr 1 do warunków przetargu.
- Oferent zobowiązany jest do wpłaty wadium określonego w pkt V niniejszych warunków.
- Wadium
- Wpłaty wadium należy dokonać w terminie do dnia 06.03.2018 r. do godz. 14:00 (wpłata następuje z chwilą zaksięgowania środków na rachunku bankowym Agencji) w wysokości 10% wartości deklarowanych do zakupu towarów (bez podatku VAT), ustalonej wg cen minimalnych zawartych w załączniku nr 1 do warunków przetargu na rachunek Agencji Rezerw Materiałowych, prowadzony przez BGK Oddział w Warszawie na konto nr 96 1130 1017 0000 3159 1590 0002. Wadium wnosi się wyłącznie w pieniądzu. W tytule przelewu należy napisać „Wadium BRM”.
Przykład ustalenia wysokości wadium:
Towar |
Minimalna cena jednostkowa w zł |
Ilość, której dotyczy oferta |
Wartość wg minimalnej ceny jednostkowej w zł |
Wysokość wadium w zł |
---|---|---|---|---|
Hak brzuszny, t. Fritsch, szer. 75 mm |
0,60 |
100 |
60,00 |
6,00 |
W przypadku składania przez Oferenta oferty na różne towary, wadium może być wniesione oddzielnie na każdy towar lub jednym dowodem wpłaty, w wysokości odpowiadającej sumie wadiów odnoszących się do poszczególnych towarów zawartych w ofercie.
Przykład ustalenia wysokości wadium:
Towar |
Minimalna cena jednostkowa w zł |
Ilość, której dotyczy oferta |
Wartość wg minimalnej ceny jednostkowej w zł |
Wysokość wadium w zł |
---|---|---|---|---|
Hak brzuszny, t. Fritsch, szer. 75 mm |
0,60 |
100 |
60,00 |
6,00 |
Łyżeczka kostna, ostra, owalna, szer. 14 mm |
0,50 |
1.000 |
500,00 |
50,00 |
Razem wadium |
56,00 |
- Zwrot wadium (bez odsetek) nastąpi przelewem na wskazany przez Oferenta rachunek bankowy w terminie 21 dni od daty powiadomienia Oferentów o rozstrzygnięciu przetargu, z zastrzeżeniem pkt. 3.
- Wadium wpłacone przez Oferenta, którego oferta została wybrana, zostanie zwrócone w terminie 21 dni po dokonaniu odbioru towarów.
- W przypadku o którym mowa w pkt VI ppkt 4 a i b Agencja zwraca wadium niezwłocznie po uzyskaniu informacji od Oferenta na jakie konto należy dokonać zwrotu wadium.
- Wadium ulega przepadkowi na rzecz Agencji w przypadku, gdy Oferent, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta lub Oferent podpisze umowę, a nie dokona zapłaty za zakupiony towar lub nie dokona odbioru towaru. W przypadku odebrania części zakupionych towarów, przepadkowi ulega wadium wniesione na towary, które nie zostały odebrane.
- Wymagania dotyczące oferty
- Oferta powinna być sporządzona pod rygorem nieważności w formie pisemnej w języku polskim zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do warunków przetargu. Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta.
- Oferent zainteresowany zakupem kilku różnych towarów składa ofertę na jednym formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do warunków przetargu.
- Ofertę należy dostarczyć do Agencji Rezerw Materiałowych z siedzibą w Warszawie, 00-844 Warszawa, ul. Grzybowska 45 w terminie do dnia 07.03.2018 r. do godz. 10:00 (osobiście albo za pośrednictwem poczty lub innego operatora). Oferta musi być złożona na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszych warunków przetargu, po zapakowaniu jej w dwie koperty.
Koperta zewnętrzna powinna zawierać:
- nazwę i adres nadawcy,
- nazwę i adres adresata.
Koperta wewnętrzna powinna zawierać:
- określenie nadawcy oraz jego adres,
- opis o treści: „Oferta na zakup towarów likwidowanych rezerw strategicznych” Nie otwierać przed dniem 07.03.2018 r. do godziny 11:00
- Agencja zwróci Oferentowi Ofertę bez otwierania w przypadku, gdy:
- Oferta wpłynie lub zostanie złożona po terminie,
- Wadium zostanie wniesione po wyznaczonym terminie,
- Agencja nie odnotuje zaksięgowania środków (wpłaty wadium) na rachunku bankowym
- Oferent zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
- aktualny odpis z KRS albo innego dokumentu potwierdzającego wpis do właściwej ewidencji podmiotów, wystawiony lub wygenerowany z właściwej bazy danych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia oferty – o ile dotyczy,
- oświadczenie Oferenta:
- o aktualności wpisów na dzień złożenia oferty zawartych w przedłożonym z ofertą wypisie z właściwego rejestru ewidencji podmiotów – o ile jest składany wypis z rejestru podmiotów, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do warunków przetargu,
- że został poinformowany przez Agencję o przetwarzaniu danych osobowych, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do warunków przetargu,
- aktualną umowę spółki (w przypadku spółek cywilnych),
- podpisane oświadczenie sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do warunków przetargu,
- pełnomocnictwo, jeżeli Oferent chciałby działać przez pełnomocnika.
Dokumenty powinny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania Oferenta. Wszystkie dokumenty winny być czytelne i w języku polskim. Dokumenty, o których mowa wyżej w przypadku tłumaczenia z języka obcego powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza albo radcę prawnego lub adwokata, jeśli radca prawny lub adwokat posiada upoważnienie osób reprezentujących Oferenta do poświadczenia za zgodność z oryginałem składanych dokumentów.
- Termin związania ofertą wynosi 60 dni od dnia określonego jako ostateczny termin składania ofert. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Otwarcie i wybór ofert:
- Otwarcia ofert w dniu 03.2018 r. o godz. 11:00 w siedzibie Agencji Rezerw Materiałowych w Warszawie, ul. Grzybowska 45 dokona Komisja Przetargowa powołana przez Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych.
- Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Komisja Przetargowa zgodnie z poniższymi kryteriami:
- kryterium wyboru oferty będzie cena jednostkowa towaru bez podatku VAT,
- w przypadku ofert z taką samą ceną jednostkową dodatkowym kryterium wyboru oferty będzie ilość towaru wskazana w ofercie. Wybrana zostanie oferta obejmująca większą ilość towaru,
- w przypadku ofert zawierających taką samą cenę jednostkową oraz taką samą ilość towaru, kolejnym kryterium wyboru oferty będzie moment jej złożenia (dzień i godzina). Wygrywa oferta złożona wcześniej.
- Ocena i wybór oferty wg powyższych kryteriów będzie dokonywana przez Komisję Przetargową oddzielnie dla każdego towaru ujętego w ofercie.
- W przypadku, kiedy złożona oferta nie obejmuje całej ilości towaru zaoferowanego do sprzedaży, Agencja dopuszcza możliwość wyboru więcej niż jednej oferty zgodnie z kryteriami, o których mowa powyżej w pkt. 2 na pozostałą ilość towaru.
- Agencja dopuszcza możliwość realizacji oferty na dany towar w ilości mniejszej niż w przedłożonej ofercie z powodów, o których mowa w pkt 4, za zgodą Oferenta. W przypadku braku takiej zgody Oferenta, jego oferta na dany towar zostaje odrzucona.
- Oferent, który zostanie powiadomiony o wyborze jego oferty jest zobowiązany do zawarcia umowy w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia powiadomienia Oferenta o wyborze oferty.
- W przypadku kiedy Oferent, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, w terminie wskazanym w pkt. 6, Agencja może zaproponować zawarcie umowy Oferentowi, którego oferta uznana została za drugą w kolejności, jako oferta najkorzystniejsza.
- W przypadku złożenia tylko jednej oferty, a następnie uchylania się Oferenta od zawarcia umowy Agencja zastrzega sobie możliwość uzyskania zastępczego oświadczenia woli, o którym mowa
w art. 64 K.c., co do zawarcia umowy. - Agencja poprawi w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- W przypadku wątpliwości Agencja ma prawo wzywać Oferentów do wyjaśnienia treści oferty lub uzupełnienia dokumentów.
- Odrzuca się ofertę i / lub wyklucza z przetargu Oferenta, który:
- nie spełnia wymogów określonych w warunkach przetargu,
- złożył ofertę, której cena jednostkowa jest niższa niż cena minimalna określona w warunkach przetargu,
- wg posiadanych przez Agencję informacji, nie jest wiarygodny lub nie daje rękojmi należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania, a w szczególności nie posiada niezbędnej wiedzy i doświadczenia, nie dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do realizacji umowy oraz znajduje się w sytuacji ekonomicznej, która nie zapewnia wykonania umowy,
- nie wpłacił wadium w wymaganej wysokości i wskazanym terminie,
- zaoferował więcej niż jedną cenę na dany towar.
- Inne postanowienia:
- Oferenci zainteresowani zakupem towarów mogą zapoznać się z jakością oraz stanem technicznym towarów przeznaczonych do sprzedaży w dniach od 26.02.2018 r. do 02.03.2018 r., w godz. 10:00 – 13:00 (od poniedziałku do piątku) w Składnicy ARM w Szepietowie (ul. Przemysłowa 2, 18-210 Szepietowo), wskazanej w załączniku nr 1 do niniejszych warunków przetargu.
- Towary wystawione do sprzedaży zostały wyprodukowane i wprowadzone do obrotu przed 1990 r., nie posiadają znaku CE oraz deklaracji zgodności EC/CE/WE, w związku z powyższym mogą nie spełniać wymogów zasadniczych Dyrektywy Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotyczącej wyrobów medycznych wdrożonej do prawa polskiego Ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych i rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2016 r. w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych.
- Do ceny podanej w ofercie zostanie doliczony należny podatek VAT.
- Oferent zobowiązany jest dokonać zapłaty za zakupiony towar przed jego odbiorem z magazynu Składnicy w terminie 14 dni, licząc od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku nieterminowej wpłaty należności, naliczane będą odsetki ustawowe za opóźnienie za każdy dzień opóźnienia.
- Odbiór zakupionego towaru nastąpi z magazynu Składnicy ARM w Szepietowie (ul. Przemysłowa 2, 18-210 Szepietowo), własnym staraniem i na własny koszt Oferenta, w terminie 40 dni od daty zawarcia umowy.
- Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Agencja może żądać kar umownych w następujących przypadkach i wysokościach:
- dokonanie odbioru towaru z opóźnieniem (niedotrzymanie terminu określnego w umowie) – w wysokości 2% wartości nieodebranego towaru za każdy dzień opóźnienia,
- odstąpienia od umowy przez Sprzedawcę z powodu nieodebrania towaru ze Składnicy lub niedokonania płatności ceny za towar przez Kupującego lub odstąpienia od umowy przez Kupującego – w wysokości 10% łącznej wartości towarów, określonej w Umowie,
- wyliczając powyższe kary, Agencja jako podstawę do ich naliczenia przyjmie wartość towarów z podatkiem VAT.
- Agencja ma prawo potrącenia kar umownych z wpłaconego wadium.
- Agencja oświadcza, iż stosuje wymagania Systemu Zarzadzania Środowiskowego, którego celem jest utrzymanie zgodności z obowiązującym prawem z zakresu ochrony środowiska i stały postęp w dziedzinie zmniejszenia uciążliwości dla środowiska. Dokumentem wiodącym Systemu jest „Polityka Środowiskowa”.
- Oferent przyjmuje do wiadomości, że System Zarządzania Środowiskowego wymaga informowania Agencji o wszelkiego rodzaju czynnościach związanych z realizacją umowy, które mogą stanowić zagrożenie dla środowiska oraz o wydarzeniach nagłych, które takie zagrożenia spowodowały.
- Postępowanie prowadzi się z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922). Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922):
- administratorem uzyskanych danych osobowych jest Agencja Rezerw Materiałowych z siedzibą w Warszawie (00-844), ul. Grzybowska 45,
- dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania oraz (w przypadku wyboru oferty) zawarcia i realizacji umowy i nie będą udostępnione innym odbiorcom, chyba że wynika to z przepisów prawa, a po zakończeniu postępowania, zawarciu i realizacji umowy przetwarzane będą do celów archiwalnych na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1506),
- osoby uczestniczące w czynnościach mających na celu złożenie oferty oraz w przypadku wyboru oferty, zawarcie i realizację umowy posiadają prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
- podanie Agencji danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu przeprowadzenia postępowania oraz ewentualnego zawarcia i realizacji umowy.
- Niniejsze warunki zostały opublikowane na stronie internetowej Agencji pod adresem: www.arm.gov.pl oraz www.bip.arm.gov.pl w zakładce „Rezerwy strategiczne/Rezerwy medyczne/Sprzedaż rezerw medycznych” oraz w zakładce „Komunikaty/Komunikaty dotyczące rezerw medycznych”.
- Dodatkowych informacji o postępowaniu przetargowym można uzyskać od osób upoważnionych do kontaktów z oferentami po numerami telefonów 22 36 09 306, 22 36 09 305.
Do pobrania:
Załącznik Nr 1 – wykaz towarów przeznaczonych do sprzedaży w trybie przetargu pisemnego (rozmiar: 169,92 kB)
Załącznik Nr 2 – formularz ofertowy (rozmiar: 58,5 kB)
Załącznik Nr 3 – oświadczenie nr 1 (rozmiar: 34 kB)
Załącznik Nr 4 – oświadczenie nr 2 (rozmiar: 29 kB)
Załącznik Nr 5 – oświadczenie nr 3 (rozmiar: 45,5 kB)
Załącznik Nr 6 – projekt umowy sprzedaży (rozmiar: 77 kB)